- Terapia indywidualna -

Terapia indywidualna polega na doborze odpowiednich metod fizjoterapeutycznych do aktualnego stanu zdrowia pacjenta

tak  aby jak najszybciej pozbyć się dolegliwości bólowych i przywrócić ciało do pełnej sprawności.

Nasi terapeuci wykorzystują skuteczne metody terapii takie jak:

Terapia manualna

to metoda efektywnego leczenia zaburzeń czynności i funkcji narządu ruchu. Szczególnie stosowana w zespołach bólowych kręgosłupa, chorobach zwyrodnieniowych stawów biodrowych i kolanowych, bólach barku czy migrenowych bólach głowy.
Techniki zabiegowe wykonywane na stawach kręgosłupa i kończyn oraz tkankach miękkich (mięśnie, powięzie, ścięgna, więzadła, skóra) przywracają równowagę organizmu i normalizują napięcie zmienionych patologicznie zmienionych tkanek

.

Igłoterapia

to integralna część terapii manualnej, polegająca na niwelowaniu punktów bolesnych, generujących dolegliwości bólowe z tkanek miękkich.

Zabieg jest wykonywany igłami iniekcyjnymi lub akupunkturowymi w określonych punktach na ciele, które mogą inicjować dolegliwości bólowe.

Masaż tkanek głębokich

zwany też masażem głębokim opiera się na warstwowej pracy tkankowej, prowadzącej do uwolnienia (rozluźnienia) utrzymujących się nieprawidłowych napięć w ciele człowieka.

Metoda pozwala w sposób energooszczędny i bardzo skuteczny wpłynąć na stan napięcia mięśniowego i powięziowego przy dysfunkcjach narządu ruchu i wadach postawy.

Pinoterapia

jest w pełni nieinwazyjną metodą, która uciska i stymuluje określone punkty na ciele człowieka przy pomocy pinów, czyli miedzianych gwoździ czy noży (katów), co ważne, skóra nie jest wtedy przebijana.

Bodźcowanie skóry pobudza wybrane ośrodki w mózgu.

Dzięki temu układ mięśniowy czy więzadłowy odbiera sygnały z odpowiadających im części mózgu, co prowadzi do odruchowego rozluźnienia zgromadzonych napięć i zmniejszenia bólu.

Kinezyterapia

jest podstawą rehabilitacji leczniczej. To leczenie za pomocą ruchu.

Zawiera szereg różnych form badania pacjenta, stosowanie ćwiczeń rozciągających, wzmacniających, równoważnych i innych.
Powinna mieć miejsce nie tylko w gabinecie rehabilitacji ale także stosowana w domu jako autoterapia pacjenta.

PNF

jest znaną i uznaną na świecie koncepcją stosowaną w terapii pacjentów z zaburzeniami w obrębie układu kostno-stawowego, mięśniowego i nerwowego.

Jest to kompleksowa terapia oparta o wiedzę i osiągnięcia z dziedziny neurofizjologii.

Celem metody PNF jest m.in. ponowna nauka (reedukacja) lub odtworzenie konkretnej funkcji ruchowej, która została utracona bądź zaburzona w wyniku choroby lub urazu.

Kinesiotaping

metoda terapeutyczna, która polega na oklejaniu wybranych fragmentów ciała specjalnymi plastrami.

Działanie kinesiotapingu polega na zmniejszeniu bólu mięśni i stawów, usuwaniu obrzęków limfatycznych, wspomaganiu pracy mięśni oraz korygowaniu niewłaściwej pozycji stawu.
Kinesiotaping może być stosowany jako samodzielna metoda leczenia lub jako metoda uzupełniająca.Znajduje on również szerokie zastosowanie w sporcie.

Funkcja dostępna tylko dla zalogowanych.